مطالب مرتبط ♥ باشگاه علمی ـ تخصصی یوگا پرنده آزاد

♥ مطالب مرتبط ♥ باشگاه علمی ـ تخصصی یوگا پرنده آزاد ♥  استان البرز باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد کرج ما باید زندگی آگاهانه را سر فصل زندگی خود قرار دهیم . اصولا ما مراقبه و مدیتیشن را برای همین انجام می دهیم تا آگاهی مان را نسبت به خود و جهان اطراف افزایش دهیم . بنابر این می بایست هر روز این پرسش را از خود داشته باشیم : من به کجا می روم ؟ آيا امروزم از دیروزم بهتر است ؟ آیا من سالم تر، مفید تر ، شاد تر و . . . از سال گذشته ام هستم ؟ اگر پاسخ منفی بود ، بی درنگ باید در کارها و شیوه زندگی خود تجدید نظر کنیم .   ♥ برگزیده ای از کتاب : «آخرین راز شاد زیستن» نوشته : «آندره متیوس» ♥

  برگزیده ای از کتاب : «آخرین راز شاد زیستن» نوشته : «آندرو متیوس»

اگر یک قورباغه تیزهوش را داخل یک ظرف آب جوش بیندازید ، فکر می کنید قورباغه چه کار می کند ؟ خوب معلوم است : بیرون می پرد! در واقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست و باید برود!

حالا اگر قورباغه ای دیگر را بردارید و داخل یک ظرف آب سرد بیاندازید و بعد ظرف را روی اجاق بگذارید و بتدریج به آن حرارت بدهید فکر می کنید قورباغه چه میکند؟ استراحت می کند … چند دقیقه بعد حتماً به خودش می گوید : ظاهرا آب گرم شده است و تا چشم به هم بزند و بفهمد قضیه چیست ، یک قورباغه آب پز آماده است!

دوستان من ، زندگی هم به تدریج اتفاق می افتد .  تمام ما انسان ها هم می توانیم مثل قورباغه داستانمان ابلهی کنیم و وقت را از دست بدهیم و ناگهان ببینیم که کار از کار گذشته است . همه ما باید نسبت به جریانات زندگی‌مان آگاه و بیدار باشیم .

حال به سوالي دیگر پاسخ بدهید؟ اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که بیست کیلو چاق شده‌اید چه می کنید؟ مطمئناً نگران می شوید و سراسیمه به بیمارستان تلفن می زنید و کمک می خواهید ، چرا که یک شبه چاق شده ايد! اما اگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد ، یک کیلو این ماه ، یک کیلو ماه آینده و … آیا باز هم همین عکس العمل را نشان می دهید؟ نه! با بی خیالی از کنارش می گذرید .

برای کسانی که ورشکست می شوند ، اضافه وزن پیدا می کنند ، بیمار می شوند یا آخر ترم مشروط می شوند! این حوادث به یکباره اتفاق نمی افتد! یک کمی امروز ، یک کمی فردا و سر انجام یک روز هم انفجار رخ می دهد! آن روز است که از خود مدام می پرسیم : آخه چطور شد که این اتفاق افتاد؟

زندگی ماهیت انبار شوندگی دارد . هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می شود ، مثل قطره های آب که صخره های سنگی را می فرساید . اصل قورباغه ای به ما هشدار می دهد که مراقب تمایلات خود باشیم! ما باید زندگی آگاهانه را سر فصل زندگی خود قرار دهیم . اصولا ما مراقبه و مدیتیشن را برای همین انجام میدهیم تا آگاهی مان را نسبت به خود و جهان اطراف افزایش دهیم . بنابر این می بایست هر روز این پرسش را از خود داشته باشیم : من به کجا می روم؟ آيا امروزم از دیروزم بهتر است؟ آیا من سالم تر ، مفید تر ، شاد تر و . . . از سال گذشته ام هستم؟ اگر پاسخ منفی بود ، بی درنگ باید در کارها و شیوه زندگی خود تجدید نظر کنیم .

  آگاهی روزافزون ، آرامش باطنی و بردباری برایتان آرزومندیم 

باشگاه تخصصی یوگا پرنده آزاد